Unterschied zwischen Management und Leadership ?

Zum Wochenende haben wir noch einen netten Artikel wieder mal im Wallstreet Journal entdeckt.  Im Rahmen der bevorstehenden Veröffentlichung des Buches: “The Wall Street Journal Guide to Management” by Alan Murray, published by Harper Business hat das Wallstreet Journal einen Auszug des Buches zusammengestellt.  Wir zitieren Auszugsweise:

Was ist der Unteschied zwischen Management und Leadership ?

– The manager administers; the leader innovates.

– The manager is a copy; the leader is an original.

– The manager maintains; the leader develops.

– The manager focuses on systems and structure; the leader focuses on people.

– The manager relies on control; the leader inspires trust.

– The manager has a short-range view; the leader has a long-range perspective.

– The manager asks how and when; the leader asks what and why.

– The manager has his or her eye always on the bottom line; the leader’s eye is on the horizon.

– The manager imitates; the leader originates.

– The manager accepts the status quo; the leader challenges it.

– The manager is the classic good soldier; the leader is his or her own person.

– The manager does things right; the leader does the right thing.

hier geht es weiter zum Wallstreet Journal und dem kompletten Artikel





Verwandte Artikel – Sie sollten auch lesen:

Dieser Beitrag wurde unter Arbeitgeber / Recruiter , Headhunter , Kandidaten veröffentlicht. Setze ein Lesezeichen auf den Permalink .

Die Kommentarfunktion ist geschlossen.